Geri blogja

Tisztelt látogató!
Ez a blog 2017 óta átmenetileg szünetel!

Friss topikok

Bejegyzések

Így feji az ATM-gépnek gondolt szülőket a népi klikkecske és az állami tankönyvellátócska

2016.05.09. 15:54 Gerilgfx

13162116_1075482372523611_1142380823_n_1.jpg

A fent látható ívvel egy szombathelyi középiskola 2. osztályba lépő diákjai találkoznak a napokban. Elemezzük ki, hogy mit látunk:

-2 db biológia könyv. Ez régebben még úgy ment, hogy a tanár lediktálta az óránként max fél oldalas tananyagot. Kell ennél több biológia középiskolába egy olyan szakon, aminek a biológiához semmi köze? Nyilvánvalóan nem, az, hogy 1150-ért biológia könyvet kell venni, színtiszta és nyílt korrupció. Korrupció a biológia tankönyveken: 1150 Forint.

-Színes irodalom + irodalmi szöveggyűjtemény majdnem 3 ezer forintért. Indokolatlan, hogy évente egy könyvnél, vagy újabb szöveggyűjteménynél hoszabbra húzzák szét a tananyagot, ennél több faszságot amúgysem lehet egy év alatt megtanulni (mondjuk ennyit sem, és különben ki a faszomat értekel évi 50 költő életrajza? úgyse jegyzi meg senki). Nekünk annak idején fele annyi könyv volt irodalomból, és őszinténszólva kétlem, hogy azóta milliószámra jött volna olyan új kortárs irodalom, ami indokoltá tenné az évi két irodalomkönyv beszerzését. Ez is irreális. Korrupció az irodalom tankönyveken: kb 1100 Forint

-Matematika könyvek 5 ezer forintért. Középiskolában összesen - 4 évre - 3 db matematika könyvünk volt, mindhárom példatár. 4 éven át ezt használtuk, abban bőven elfér minden tananyaghoz több ezer példa, és a szabályok bemutatása is. Korrupcuió a matematika tankönyveken: kb 4000 Forint

-Kémia: kémiatankönyv használata egy középiskolában nem reális. Korrupcuió a kémia tankönyveken: 1000 Forint

-Fizika: az első reális tétel a listában az 1000 forintos fizika tankönyv, ez valóban indokolt. Korrupcuió a fizika tankönyveken: 0 Forint

-Földrajz könyv. Minek? Mihez? Benne van, hogy néz ki a földgömb, a bauxit, és London? Gondolják a népi klikkecskénél, hogy Ilyen korrupt országban úgyis a legnagyobb karrier az, ha valaki odamehet mosogatni?  Korrupcuió a földrajz tankönyveken: 1000 Forint

-Nyelvtankönyvek 1400 forintért. Középiskolában egyáltalán nem volt nyelvtankönyvem. Elég nevetségesnek érzem, hogy azt hiszik, hogy majd pont ettől fognak helyesebben írni a diákok. Eleve teljesen felesleges nyelvészetileg megközeíteni a nyelvtant, morfémákról, meg többi kamus faszságról okoskodni, főleg úgy, hogy 1400 forintért még tankönyvet is venni kell hozzá. Korrupcuió a nyelvtan tankönyveken: 1000 Forint

-Történelem: az 1000 forintos történelem tankönyv indokolt. No de a KÉSZSÉGFEJLESZTŐ TÖRTÉNELEM MUNKAFÜZET az mégis mi a rák akar lenni? Ez egy olyan tétel, amitől még Bokros Lajos is sírva fakadna, neki sosem jutott volna eszébe az, hogy így is szét lehet rabolni a gyermekek szüleit! Vajon mi lehet a történelem készségfejlesztőben? Hogy legyél jobb Adolf Hitler, mint az eredeti? Hogy plántáld optimálisabban a gázkamrákat? Hogy kell atombombát csinálni az erdő közepén kövekből a románok ellen középkori módszerekkel? Ókori kínai kínzások, színes bemutató? Korrupció a történelem tankönyveken: 810 Forint.

-Nyelvnkönyvek 4200 forintért. Már látom is, ahogy varázslatosan beleszáll a nyelvtudás a tanulók fejébe a 4200 Forintos nyelvkönyvektől, aminek a borítóján egy mustáros nyúltól kérdezi meg a pincér, hogy ez vajon egy asztal? Azért van ott a tanár, hogy megtanítsa a nyelvet, bár ez nyilván sem könnyvel, sem annélkül nem szokott sikerülni, hála az 500 éves elmaradott nyelvidomítási módszereknek. Korrupció a nyelvkönyveken: 4200 Forint.

 

 

Summa summarum: a 10. osztályos tanulók tankönyvein 4200+810+1000+0+1000+4000+1100+1150 forintnyi, azaz összesen 13260 Forintot ILLEGÁLISAN gyűjt be a KLIK az állami tankönyvellátó (KELLO) vállalat számára (a teljes összeg kb kétharmadát). Ma Magyarországon 1,8 millió diák van, ez azt jelenti, hogy összesen évente 23 868 000 000 forintot (huszonhárommilliárd forintot) csal el a magyar szülőktől is diákoktól a Fidesz által alapított KLIK és az állami tankönyvellátó (KELLO).

 

logo.jpg

or_klebelsberg-logo-lapozos_20130906154956_30.jpgÉljen soká Orbán Viktor!

Anyukádat is sokat emlegetjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gerilgfx.blog.hu/api/trackback/id/tr668699824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsipkeRózsa 2016.05.09. 16:12:38

Amennyiben igaz, hogy a földrajzot meg akarják szűntetni, akkor megmarad a szülőknél 1 000 Ft.

Gerilgfx 2016.05.09. 16:30:32

állítólag a kémiát is. szerintem hülyeség megszüntetni, de tankönyvet vetetni belőlük szintén az.

brlv24 2016.05.15. 14:05:01

Ebből az árlistából hogyan tudod egyáltalán ezt megállapítani?
Ez önmagában így elég gyenge érvelés..

Gerilgfx 2016.05.18. 02:07:19

@brlv24: ha már egyszer leérettségiztem, szerintem véleményt tudok formálni arról, hogy szerintem mi miért nem kell/miből mennyi kell. amíg nem látok legalább ennyire komolyan és precízen leírt cikket az ellenkezőjéről, addig semmilyen ellenérvet nem tudok elfogadni

Lacceg 2016.05.26. 16:03:55

Az egész cikk sok sebből vérzik.
Nos leérettségiztél, ez szép és jó, de nem jogosít fel arra, hogy erről komoly véleményt tudj formálni. Legelőször is azért, mert bele se olvastál a könyvekbe. Másodsorban azért, mert nem vagy tanár. Elég nagy divat lett mindent szidni, osztani a vakvilágban, releváns tudás nélkül.

Szoktam olvasni a cikkeidet, van amikor elgondolkozom rajtuk, van amikor kacagok, de ez így eléggé fail lett. Sajnos elég nagy magyar szokás a korrupció, de ide talán nem azt kellene belelátni. A szakszervezetek ajánlásával készülnek a tervek a könyvekkel kapcsolatban, nem hülyeség ennyi könyvet rendelni. A mai generációnak (és szerintem a mienknek is) sokkal jobb, ha képeket lát, mintsem hogy monoton hangon diktáljanak biológia órán. (Bár amennyiben azt írtad volna, hogy interaktív táblákkal kiválthatóak a könyvek, azzal egyetértettem volna.)

Nyelvtannal kapcsolatos meglátásaid szerintem hihetetlenül helytelenek. Ha nem az iskolában tanulják meg a helyesírást, akkor sehol.
Továbbá ez egy gimnázium könyvlistája, én egy gimnáziumtól elvárom, hogy sok anyagot adjon le a fiataloknak, legyen egy reális rálátása a dolgokra. Alapvető műveltségből így is hiány van, elég csak megnézni a lájkvadász oldalakat, amiken a cikkek egy szép részét meg lehet cáfolni középsulis biológia+kémia tudással.

Legutolsónak pedig szeretném megjegyezni, hogy kevered a szezont a fazonnal, nem attól lesz valami illegális, hogy gerilgfx azt mondta. Plusz, attól hogy nem tudsz cikk és precíz kifejtés hiányában ellenérvet elfogadni, az nem teszi a kommenteket értéktelenné.

Gerilgfx 2016.05.26. 16:36:11

@Lacceg:

,,Nos leérettségiztél, ez szép és jó, de nem jogosít fel arra, hogy erről komoly véleményt tudj formálni'' ... ,,Másodsorban azért, mert nem vagy tanár''

miért ne jogosítana fel? honnan tudod? éppenséggel akár tanár is lehetnék. nem írtam sehol, hogy nem vagyok tanár :D de valóban nem vagyok tanár, csakhogy mi tartjuk el az adónkból az összes köcsögöt, a mi gyermekünket nevelik és tanítják, így nem csak, hogy jogunk, hanem szerintem kötelességünk is beleszólni ezekbe.

innentől kezdve pedig véleményem szerint akkor formálok róluk véleményt, amikor akarok. vagy akkor ennyi erővel az egészségügyről se formáljak véleményt, mert nem vagyok orvos, ne formáljak véleményt a politikáról, mert nem vagyok politikus, stb? szerintem ez az álláspont hülyeség.

a biológiakönyv mint képforrás pedig azért bajos, mert 2016-ot írunk, és ha valaki kíváncsi májmételyre, akkor szerintem megnézheti számítógépen, vagy ki lehet vetíteni nekik projektorral a falra.

helyesen írni attól még nem fog tudni senki, hogy ehhez könyve van, ami valami homályos zagyvaságot versszerűen bemagoltat vele a ,,morfémákról''. eleve hibás itt a tananyag, ami nyelvészeket akar képezni az átlagemberekből, és nehogymár ehhez könyvet is venniük kelljen.

,,Legutolsónak pedig szeretném megjegyezni, hogy kevered a szezont a fazonnal, nem attól lesz valami illegális, hogy gerilgfx azt mondta.''

önmagában nyilván nem, de az a baj az ilyen témákkal és cikkekkel, hogy ezek mind szubjektív látásmódon alapulnak, itt tényként és érvként maximum árakat, gondolatokat, összefüggőnek gondolt folyamatokat, és véleményeket lehet felsorakoztatni. ezeket sem jobban alátámasztani, sem megcáfolni nem lehet semmilyen módon sem, de lehet mindenre cáfolatokat és alátámasztásokat keresni, és az ellenkezőjére is. és ez elég sok témára igaz, amikről a blogomon írok.

kénytelen vagyok kitartani azon nézetem mellett, hogy az itt felsorolt tankönyvbeszerzés irreálisan drágák, és a diákok, akik nekem átküldték ezt a listát, szintén a seggüket verték a betonba a szüleikkel együtt egyöntetűen, és ha már valaki eldönti, akkor azok hadd ők legyenek.

Lacceg 2016.05.26. 17:05:41

@Gerilgfx: Na így már világosabb pár dolog, a cikkedből elég nagynak tűnt az arcod, így már kicsit másabb. :D

Amellett kitartok, hogy tényleg tanárnak kell lenni, hogy átláthassuk, hogy szükséges-e a könyv vagy nem. Most diákként tökmindegy, hogy valaki használta-e vagy egész évben azt lapozgatta és azon csüngött, a tanárnak kell látnia, hogy szükséges-e. (De ettől még nem veszem semmibe a véleményed, csak azt mondom, hogy a végső szó a tanáré legyen.)

Ugyanakkor a nyelvtanos dologgal még mindig nem értek egyet. Nem szeretném, ha beköszöntene egy olyan kor, ahol az igekötőket mindig elrontják, j-ly szavakat eltévesztik és szerintem alapvetően kurva gáz, ha az autocorrect a mondatok felében talál valami hibát, mert a delikvens nem tudja, hogy márpedig az igekötőket az igével egybe kell írni (ha nincs köztük semmi). Én se szerettem az ige, birtokos jelző, tárgyrag felbontást, de végtére is hasznos volt. Bemagolás alatt nem tudom mit értesz, utolsó pár dolog amit bemagoltam nyelvtanból az az igekötők voltak kb. és az se most volt. :D

Tartalmilag viszont szerintem bárki megítélheti, bár nem tudom, hogy belelapoztál-e. Én sajnos belelapoztam az újabb törikönyv(ek)be, azokban néhol szerintem kicsit egysíkú a magyarázás és/vagy leírás, ebből volt is kis hisztéria, de nem ért célt, ha jól emlékszem.

Ahol van interaktív tábla, ott igazad van, felesleges lehet a biológiakönyv, talán a földrajz is meglátásom szerint, viszont ahol nincs oda szerintem nem árt. (Hasonlót beleírtam az első kommentben is.) Én speciel egyiket se használtam túlzottan, de én célnyelven tanultam mindkettőt, szóval nem sokat láttam belőlük.

Utolsó sorod meg sajnos való igaz. Pár éve még 12000Ft volt a középsulis könyvcsomag, azt is sokallták nagyon, ez meg...

Gerilgfx 2016.05.26. 17:44:33

@Lacceg: szerintem a nyelvtanon inkább az segítene, ha sokkal több beadandót írnának, sokat fogalmaznának, és témák mellett érvelnének. ez fejlesztené a helyesírást (már csak azon okból is, hogy az ötszázadik alkalommal már helyesen írnák be elsőre, hogy a word ne húzza alá), és ami még ennél is fontosabb, képesek lennének összetett gondolatokat is leírni, és talán azt a hihetetlen funkcionális analfabetizmust is csökkentené egy minimális szinten, ami manapság széles körben jelentkezik.
süti beállítások módosítása