Geri blogja

Tisztelt látogató!
Ez a blog 2017 óta átmenetileg szünetel!

Friss topikok

Bejegyzések

Parlagfűtea - gyógyszer, vagy méreg?

2013.06.25. 20:53 Gerilgfx

Én allergiás vagyok gyakorlatilag mindenre, amire allergiásnak lehet lenni. Az egyik főellenségem a parlagfű. Interneten olvastam (sic), hogy parlagfű fogyasztása csökkenti az allergiát. Tévében láttam, hogy az emberke mutogatta, hogy ő bizony eszi a parlagfüvet, és ezzel meggyógyította a parlagfűallergiát. Interneten sokak osztják az észt, hogy a parlagfű micsoda egszésges, és hogy nem szabadna kiírtani, mert az allergiát is meg lehet gyógyítani vele, óvja a talajt, meg mindenféle hülyeség. Persze valószínűleg ez pont olyan nonszensz dolog, amit az ilyen furcsafejű 60-as iqval bíró összeesküvéselmélet-fanok terjesztenek.

IMG_20130625_183600.jpg

Vagy mégis van benne valami? Ki kell deríteni. Hát, csapjunk is a lovak közé - szedtem két db, közepes méretű parlagfüvet, majd elhatároztam, hogy készítek belőle parlagfűteát (lásd: kép). Ennek két módja van a leírások szerint, mindkettőhöz a levelei kellenek. Először lemossa az ember a növényt, leszedegeti a leveleket (a növény többi része nem kell, így azt akár el is lehet dobni). Aztán felrakni főni egy kis edényben vizet, majd bele egy egy csipetnyi parlagfű-levelet. Ez egy adag. A két parlagfüvemről tehát összesen kb 20-30 adagnyi levelet gyűjtöttem be. Ebből még frissében fel is használtam egy adagot, a többit pedig majd később meg kell szárítani, és majd megszárított, őrölt formájában lesz felhasználható pl télen. Ízesítőnek is fel lehet használni, pl levesben. De én maradok a teánál egyelőre. A parlagfű, amit szedtem, nem bimbódzott még, 2 db középkorú növényről van szó tehát.

IMG_20130625_193528.jpg

Már meg is főztem belőle az első adagot, most hül. Csak néhány kortyot fogok belőle fogyasztani, hogy nehogy valamiféle allergiás sokkot kapjon a szervezetem (allergiás, és asztmás is vagyok). Ha nem lesz tőle semmi bajom mondjuk 4 órán belül, lehűtöm, és szép lassan lekortyolgatom majd a teát 1-2 nap alatt. Ha elfogy, főzök még belőle, és majd kiderül, hogy csökkenti -e az allergiát, hatástalan -e, vagy esetleg megdöglök -e tőle.

Mindenesetre azokat, akik rátukmáltak erre, befenyítettem, hogyha bajom lesz tőle, kiverem belőlük a kezelési költségeimet. Persze csak akkor, ha túlélem.

A teába tettem még sima filteres mentolos teát, és egy kiskanálnyi citrompótló lét is, hogy legyen már valami íze is. A tapasztalatokról hamarosan beszámolok.

A bejegyzés trackback címe:

https://gerilgfx.blog.hu/api/trackback/id/tr935378032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása