Geri blogja

Tisztelt látogató!
Ez a blog 2017 óta átmenetileg szünetel!

Friss topikok

Bejegyzések

Életveszélyesek a magyar vonatok?

2014.01.30. 18:21 Gerilgfx

fekfek070107.jpgEddig életem során három alkalommal szerettem/szerettük volna behúzni a vészféket, vagy voltam szemtanúja annak, hogy valaki megpróbálja behúzni.

Ez egyetlen alkalommal sem sikerült.

Miért nem működnek a MÁV vonatain a vészfékek? Vajon mi történt volna, ha komoly veszélyben vagyunk, és a katasztrófát csak a vészfék meghúzásával lehetett volna megakadályozni?

Az első eset az volt, hogy egy ismerősöm elfelejtett leszállni a megfelelő megállóban. Nem volt ismerős a környéken, és azt hitte, másik városban van, mint ahol lennie kellene. Kb 10 másodperce indult el a vonat, amikor kapcsolt, hogy bizony ő most rossz helyen van, majd hamar felpattant, és behúzta a vészféket. Semmi. Meghúzta mégegyszer, és nem történt semmi. Rángatta pár percig, rácsimpaszkodott, de semmi sem történt. Ezt követően átszaladt a kocsi másik végében lévő vészfékhez, és azt is meghúzta tiszta erejéből, de semmi sem történt. Így aztán el kellett utaznia a következő megállóig, majd onnét vissza, lekésve ezzel a felvételi vizsgáját.

Nem működnek a vészfékek, és veszélyben vagyunk?

A második alkalommal én magam szerettem volna meghúzni a vészféket, mert - igen, fentmaradtam. Későn kászálódtam fel, és nem nyílt ki az ajtó, ahol le akartam szállni. Így a másikhoz futottam. Ez az első eset után talán fél évvel történt. Ez számomra is indokolt esetnek tűnik, lehet, hogy egyesek nem így vélik, de én igen (dont care), úgyhogy hamar ugrottam is rá a vészfékre. Az égvilágon semmi sem történt. Hamar kapcsoltam, hogy ez így nem lesz jó, és mivel még nem ment túl gyorsan a vonat, ezért inkább leugrottam. Nem volt kedvem visszagyalogolni 10 kilómétert, vagy 2 órát várni.

A harmadik alkalommal egy öregasszony maradt fent. Ez az előző esetre néhány hónappal történt. Ekkor már nagyon furdalt a kíváncsiság, hogy miért nem állnak meg a vonatok. Szegény, pont ott álltunk, és szólt, hogy fentmaradt. Nosza, megpróbáltam meghúzni a vészféket, hogy az öregasszony le tudjon szállni (én már csak ilyen gavallér vagyok). Na, mit gondoltok, mi történt? SEMMI SEM TÖRTÉNT. Haverom - aki szintén velem volt szerencsére, szintén felpattant. Ketten egyszerre meghúztuk a vészféket, tiszta erőnkből, és semmi sem történt. Átfutottunk a másik vészfékhez, és meghúztuk azt is. Ki nem találjátok, SEMMI SEM történt, nem állt meg a vonat. Ismét mind a ketten rácsimpaszkodtunk, és tiszta erőből meghúztuk a vészféket. Ennek már megvolt a hatása, egyszerűen kitéptük a helyéről a vészféket. A vonat pedig zavartalanul, megállás nélkül ment tovább.

Halálos száguldás

Mi lett volna, ha nem azért akarjuk meghúzni a vészféket, mert fenntmaradt valaki, hanem azért, mert épp látjuk az ablakból, ahogy a kanyarban felénk robog egy másik vonat? Esetleg azért, mert kisiklik az egyik kereke a szerelvénynek, és hogy hamar megakadályozzuk a katasztrófát, behúznánk a vészféket? Mi van akkor, ha azért húzzuk be a vészféket, mert valaki esetleg megbotlott a peronon, vagy épp látjuk, ahogy a vasúti híd összedől előttünk? Ez nem csak technikai probléma, hanem büntetőjogi is. Vajon ki ezért a felelős, a MÁV vezetősége, vagy a műszaki karbantartás nem volt megfelelő? Ki a felelős azért, hogy ellenőrizze a vészfékeket? Hogy lehetséges az, hogy nem működik a vonatokon a vészfék? Vajon felveti ez a gondatlan veszélyeztetés bűncselekményét? Vajon a MÁV alkalmazottak, MÁV vezetőségének családtagjai, rokonai nem utaznak vonattal?

Jótanács

Mint rutinos vonatozó, javaslom, hogy ha nem működik a vészfék, életveszélyes helyzet alakulása esetén inkább ugorj ki, ha nem túl nagy a vonat sebessége, és úgy ítéled meg, hogy ezzel megmentheted az életed! SOHA NE próbáld a vészféket kettőnél többször meghúzkodni, ha nem működik! HIÁBA HÚZOD MÉG ERŐSEBBEN, NEM FOG MŰKÖDNI!

Ne szaladj át a másik vészfékhez, az sem fog működni!

A másodpercek az életedbe kerülhetnek! NE BÍZZ A VONATOKBAN!

megjegyzés: minden példában szereplő vonat a szombathelyi állomásra tartott, vagy onnan el, az esetek mindegyike 2009 előtt történt, azóta nem igazán vonatoztam, így nem tudom, hogy van -e ezzel kapcsolatban javulás.

A bejegyzés trackback címe:

https://gerilgfx.blog.hu/api/trackback/id/tr315790345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása